V ozadju uspešne spletne trgovine

Kar 87 % kupcev je v zadnjih 3 mesecih nakup opravilo v slovenskih spletnih trgovinah. Zato se lastniki fizičnih trgovin odločajo tudi za spletno prodajo, a sočasno se odpre vprašanje "Ali bomo imeli dvojno delo z vnašanjem artiklov in spremljanjem zalog?"



Klepet z »živim« trgovcem bo vedno imel prednost pred »spletnimi klepetalniki«. So pa spremenjene razmere vseeno pomembno vplivale na navade kupcev in zato se vse več podjetij odloča, da bodo svojo trgovino preselili tudi na splet.

Podjetja se za spletno trgovino odločajo iz 3 razlogov:
  1. V času karanten so fizične trgovine zaprte.
  2. Strokovnjaki predvidevajo, da se bodo obdobja karanten v prihodnje še ponavljala.
  3. Po sprostitvi izrednih razmer se večina spletnih trgovin ne bo zaprla. V prednosti pa kdor bo z enakimi resursi prodajal sočasno v fizični trgovini in preko spleta. Tako agilnost je mogoče doseči z ustreznimi spletnimi platformami, ki jih povežete s sistemom ERP.

Dodatna spodbuda za odpiranje spletnih trgovin so tudi podatki statističnega urada, ki kažejo, da se nakupovanje preko slovenskih spletnih trgovin povečuje:
  
  • 87 % kupcev, torej velika večina, je nakup opravila pri slovenskih spletnih trgovcih
  • 43 % jih je nakup opravilo tudi pri spletnih prodajalcih iz EU
 
  

4 dileme v ozadju spletne trgovine

Kljub vsem statistikam v korist spletni prodaji, se podjetjem pred odločitvijo poraja kar nekaj pomislekov, pogosto iz napačnih razlogov obupajo. Poleg samega prodajnega spletnega portala, je namreč treba tudi poslovno zaledje.

Poglejmo, s kakšnimi zadregami se srečujejo podjetja:
 

Kako vse artikle in podatke prenesti na splet?

Pretipkavanje in vnašanje vseh podatkov na spletni portal je nočna mora. Še posebej, če prodajate 1000 izdelkov ali več. Dobra novica je, da podatkov ni treba pretipkavati in jih ponovno vnašati. Svoj ERP sistem (npr. Saop iCenter) lahko povežete s spletno trgovino in podatki se bodo samodejno povezali. Za prvič, seveda brez pomoči strokovnjakov ne bo šlo, kasneje pa boste artikle brez težav sami vnašali na enem mestu.
  

Spremljanje zalog

Druga, zelo pomembna in upravičena dilema je, kako je s spremljanjem zalog. To je še posebej pomembno v primerih, ko obratuje fizična trgovina in sočasno poteka tudi prodaja preko spleta. Tudi v tem primeru je rešitev povezovanje spletne trgovine s sistemom ERP. Stanje zalog v sistem vnesete le enkrat in nihanje spremljate iz enega mesta, ne glede na to ali ste prodali na spletu ali v fizični trgovini. Sistem vas lahko tudi opozori, ko zaloge padejo pod kritično mejo, da jih lahko pravočasno naročite. Na drugi strani pa lahko v spletni trgovini omogočite, da kupci vidijo, koliko artiklov še imate na zalogi in jih s tem spodbujate k nakupu.
  

Akcijske cene in popust

Splet in prodaja v fizičnih trgovinah spodbujata nakupovanje na različne načine. Kupci fizičnih trgovin so bolj dovzetni za kupone s popusti, v spletni trgovini pa prodajo povečuje na primer dostava brez poštnine ali posebne promocijske kode. Z enotnim sistemom, v katerega vnesete vse kupone in akcije za fizično trgovino in vse akcijske ponudbe za spletno, lahko poenostavite pregled nad akcijami, predvsem pa zmanjšate število napak.
  
     PRIROČNIK: Koliko vas stane popust v maloprodaji?
Kako je smiselno ponuditi popuste kupcem?
Prevzem brezplačnega priročnika ...
 

Prodaja poslovnim kupcem (B2B) portal

Če je vaša prodaja usmerjena v podjetja, lahko zanje v ozadju postavite osebni poslovni portal. Ta je ločen od portala za vse ostale stranke in omogoča posameznim poslovnim parterjem cene, skladne s podpisanimi pogodbami. Na enak način lahko usklajujete prodajo v fizični trgovini (oziroma veleprodaji) in tudi na spletnem portalu za stranke. V tem primeru tudi posamezne akcijske cene urejate na eni vstopne točke.
   
  

Kje sploh začeti?

Uporabniki programov ERP so v pomembni prednosti, saj imajo že vzpostavljeno izdajanje (davčno potrjenih) računov, način vnašanja podatkov in že vpeljano promocijo. Opremljeni so torej z vsemi podatki za zagon spletne trgovine, saj so v sistemu, kot je na primer Saop iCenter že vneseni:
  • Podatki o artiklih
  • Slike artiklov
  • Zaloge
  • Ceniki
  • Zaloge Akcije
  • Kupci
  • Za B2B prodajo pa še posebni prodajni pogoji, morebitni dolg …
 
​Lastniki fizičnih trgovin imajo dodatno pomembno prednost, pred tistimi, ki začenjajo na novo, tudi zato, ker:
  • imajo že vse izdelke zabeležene v svojem sistemu ERP,
  • vzpostavljen je način prodaje,
  • razdelan je sistem popustov,
  • dogovorjeni so rabati,
  • utečen načine dostave,
  • poleg tega ne potrebujejo skladišča, saj imajo to že urejeno.
     
  

Kaj je še dobro vedeti pred postavitvijo spletne trgovine?

Sodelovanje med izvajalci

Izvajalcev, ki postavljajo spletne trgovine, je na trgu veliko. Ko izberete ustreznega in začnete s pogovori, vam svetujemo, da nas povabite k sodelovanju. Na ta način se bomo hitro dogovorili, katere podatke bomo pošiljali v spletno trgovino in obratno. Če boste tako želeli, bo lahko iCenter vaša edina vstopna točka za spremljanje prodaje, vnašanje izdelkov.
 

Posodabljanje spletne strani

Čeprav se bodo podatki o artiklih, akcijah prenašali med sistemoma, boste potrebovali osebo, ki bo skrbela, da bo podoba spletne strani vedno ažurna. Tako kot morate v fizični trgovini na plakate napisati akcije, z akcijsko ponudbo opremiti prodajne police, je to potrebno tudi v spletni trgovini.
  

Fotografije in opisi izdelkov za spletno stran

Če želite, da je stran privlačna, morate dodati tudi kratke opise in fotografije izdelkov. Navadno imajo že skoraj vsi proizvajalci kakovostne fotografije, tako da se lahko dogovorite kar neposredno z njimi. Fotografije lahko dodajate tudi znotraj svojega sistema ERP, ki se nato dodajo na splet.
   
 

PRIMERI: Povezava spletne trgovine s sistemom ERP

Sprememba cen: če v sistemu ERP spremenite ceno npr. margarini, ki jo prodajate tudi na spletu, se cena samodejno spremeni na spletni strani. V fizični trgovini pa morate zamenjati listek s ceno.

Zaloge: stanje zalog imate pod nadzorom na enem mestu, tako za spletno kot tudi za fizično trgovino.

Odprema in račun: sistem javi, da je kupec v spletni trgovini naročil izdelek, ob odpremi blaga iz skladišča se pripravi davčno potrjen račun, ki ga priložimo k poštni pošiljki. V primeru nakupa s kreditno kartico pa kupec prejme račun takoj. V vsakem primeru vas sistem obvešča o statusu plačila (plačano, po predračunu).

Reklamacije: v primeru reklamacij, ki so pogoste v predvsem v spletnih trgovinah, vam sistem pomaga pri pripravi korakov za izvedbo.
  
Za prenos podatkov med portalom in sistemom ERP poskrbi tako imenovani API. Smiselno je, da se pred začetkom uvajanja dogovorimo, kateri podatki naj se prenašajo.
  
  

Prodaja preko portala B2B

Sledljivost izdelkom: Kupci lahko sledijo toku naročenih izdelkov; v kateri fazi je njihovo naročilo, kdaj točno bo dostavljeno. Sistem hkrati kupca obvesti, ko je izdelki dobavljen.

Dobavnica: Ko je izdelek dobavljen, se avtomatično kreira dobavnica in pripravijo se podatki za obračun.

Zagotovo je prednost takega sistema tudi ta, da se podatki sočasno pošljejo v računovodstvo, ki lahko sproti evidentira posamezne dogodke.
   
 

Spremljanje poslovanja

Ko imate vse podatke zbrane na enem mestu, hitro pridete do analiz, s pomočjo katerih lažje sprejemate poslovne odločitve. Eno takih orodij je tudi SaopBI, ki podatke združuje v smiselne in koristne informacije.

Na ta način lahko odkrivate kupne navade svojih kupcev in s tem izboljšujete način dela tako v spletni, kot tudi v fizični trgovini.

  
      Če želite, da vam pomagamo povezati spletno trgovino s sistemom Saop iCenter, stopite v stik z nami …
   
Sorodne brezplačne vsebine
 
      


Z uporabo naše spletne strani se strinjate z našo politiko piškotkov. xVeč o piškotkih