- Prilagodi se vašim poslovnim procesom
- Niža stroške poslovanja
- Nepogrešljivo orodje za poslovno odločanje
- Vedno skladen z zakonodajo
- Vrhunska podpora
V rednih razmerah gre pri delu od doma za dogovor med delavcem in delodajalcem, v izrednih primerih pa je odločitev lahko enostranska. V nadaljevanju povzemamo pravice in dolžnosti delavca in delodajalca pri delu od doma.![]() Delo od doma kot posebno obliko opravljanja dela urejata Zakon o delovnih razmerjih (ZDR-1) in Zakon o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1). Ključno je, da delavec od doma opravlja delo, ki ni škodljivo za njegovo zdravje in spada v dejavnost delodajalca. Naravnih nesreč ali vpliva višje sile ne moremo napovedati, lahko pa se na take situacije vsaj delno vnaprej pripravimo. Delo do doma v normalnih okoliščinahZDR-1 navaja, da lahko predlog za delo od doma poda tako delavec kot delodajalec, vendar se morata oba strinjati. V tem primeru morata skleniti novo pogodbo o zaposlitvi, ker sprememba kraja dela šteje za pomembno spremembo (ZDR-1. 31. člen).V pogodbi morajo biti določeni pogoji sodelovanja, kot na primer kdaj in kako delavec opravlja delo na domu ter katera sredstva uporablja (lastna ali delodajalčeva). Delodajalec mora delo od doma urediti tudi v Oceni tveganja, o nameravanem delu od doma mora pred začetkom nastopa dela obvestiti Inšpektorat RS za delo. Inšpektor lahko delo na domu tudi prepove, če oceni, da lahko negativno vpliva na zdravje delavca. Pravice delavca v primeru rednega dela od domaDelavec, ki dela od doma in je v rednem delovnem razmerju, ima enake pravice kot delavec, ki dela v prostorih podjetja. Poleg tega mu mora delodajalec zagotoviti še naslednje:
Delo od doma v izjemnih okoliščinahV primeru naravnih, drugih nesreč ali ko je ogroženo zdravje delavca, ZDR-1 v 169. členu dovoljuje začasno spremembo delovnega mesta ali kraj opravljanja storitve tudi brez soglasja delavca. Obveznost lahko traja začasno, oziroma dokler je taka oblika dela nujna, pri tem pa ni treba skleniti nove pogodbe o zaposlitvi.Čeprav gre za izredne okoliščine, mora biti delodajalec, ko odreja delo od doma, pozoren na naslednje vidike:
Delavec mora beležiti delovni časVsi delavci so zavezani k beleženju delovnega časa, kot je predpisano v Zakonu o evidencah na področju dela in socialne varnosti. Tako morajo tudi delavci od doma (ne glede ali gre za delo od doma v rednih ali izrednih okoliščinah) voditi evidenco in vpisovati naslednje:
Delavci lahko evidence spremljajo ročno, vendar bolj natančno beleženje omogočajo elektronski sistemi. Na ta način lahko delodajalec pripravi verodostojne podatke v primeru inšpekcijskega pregleda, saj ima takojšen vpogled v delovne ure in morebitne nadure zaposlenca. Nova zakonodaja na področju delovnega časa bo od delodajalcev zahtevala še bolj natančno poročanje o izrabi delovnega časa. Vsak začetek nas postavlja pred nove izzive, vendar je v naravi človeka, da se novim izzivom hitro prilagodi. Tudi delo od doma v izrednih razmerah lahko predstavlja prijetno in drugačno izkušnjo, iz katere se lahko veliko naučimo.
Sorodne brezplačne vsebine |
|
| |
|
|
|
|